Sklando gandai, kad Apple kompanija rengiasi žengti į automobilių rinką, ir pradėti gaminti savo „Apple car“ (arba „iCar“). Iš pradžių tie gandai buvo visai aptakūs, vėliau buvo kalbama apie Apple vykdoma „Project Titan“, o pastaruoju metu pasirodė informacijos, kad Apple vykdė netgi konkrečias derybas su Hyundai autokoncernu dėl gamybos.
Pabandžiau įsivaizduoti, kaip turėtų atrodyti toksai Apple automobilis, atžvelgiant į Apple kompanijos tradicijas, verslo stilių, ir visa tai, ką jie daro su kitais savo produktais.
Taigi, jeigu Apple gamintų automobilį, tai būtų tikras iPhone ant ratų, ir jis būtų:
– Kas metai išeitų naujas Apple automobilio modelis. Amerikiečiai juos pirktų su AppleCare išsimokėjimo planu ir kas metai gautų naują automobilį.
– iCar būtų supermodernaus ir stilingo dizaino – bet bagažinė būtų per siaura, kad į ją tilptų daiktai; aukštesni žmonės turėtų sėdėti susilenkę, nes stogas būtų per žemas
– Už dvigubą kainą būtų galima nusipirkti Pro Max modelį su didesne bagažine (bet su
aukštesniu stogu – ne)
– Automobilis nevažiuotų, nesusiejus su su AppleID paskyra
– Maždaug po 5 metų seni automobilio modeliai nebegautų naujų carOS atnaujinimų, ir nebetektų dalies funkcijų (nebeatsidarytų langai, nebegrotų radijas)
– Jeigu padarytumėte avariją, sudaužyto žibinto keitimas kainuotų kaip pusė automobilio kainos; Apple kovotų prieš neoriginalių žibintų gamintojus, neoriginalūs žibintai arba veiktų, arba ne (po eilinio carOS atnaujinimo netikėtai nustotų veikti)
– Norint važiuoti su Apple automobiliu, būtų būtina turėti iPhone telefoną. 5 Apple Car versija suteiktų galimybę važiuoti be iPhone (iPhone reikėtų tik pirmą kartą aktyvuojant automobilį)
– pasikeisti ratus būtų įmanoma tik autorizuotame AppleCare servise. Vairuotojas tiesiog neturėtų priėjimo prie varžtų, jie būtų paslėpti – ir viskas dėl vartotojų saugumo, mieli vartotojai, juk blogai prisuktas rato važtas gali tapti avarijos ir netgi žmonių žūties priežastimi
– būtų galima naudoti tik padangas su „Made for iCar“ ženkliuku. Uždėjus kitokias padangas, automobilis apsipiltų error‘ais, nebūtų rodoma informacija apie oro slėgį padangose, arba automobilis tiesiog nevažiuotų.
– Apple automobilis turėtų greito įkrovimo sistemą, kuri įkrautų automobilį 10% greičiau, bet būtų nesuderinama su kitomis įkrovimo sistemomis. Pilnai sistemos greitis būtų pasiekiamas tik Apple nuosavose įkrovimo stotelėse, kurių JAV būtų tūkstančiai, o
Lietuvoje – nei vienos (Lietuvai artimiausios Apple originalios įkrovimo stotelės būtų Berlyne ir Stokholme).
– Perkant automobilį, būtų galima rinktis iš 3 spalvų, 2 modelių (paprasto ir džipo) ir už papildomą mokestį įsigyti didesnę bagažinės talpą.
– Nuvažiavus nuo asfaltuoto kelio (pvz pravažiavus žvyrkeliu), garantija nebegaliotų.
– Automobilis atsirakintų atpažinęs savininko veidą.
– iCar automobilis automatiškai neleistų pažeidinėti taisyklių – būtų neįmanoma viršyti leistiną greitį ar sukti, neparodžius posūkio.
– Apple automobilis būtų saugiausias iš visų, bet neužsivestų, kol visi keleiviai neprisisegė saugos diržo.
Kokias dar Apple gaminamo automobilio savybes pamiršau?